چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«نوآوری» ویژگی متفاوت بیستمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد

  • کد خبر: ۱۶۲۷۶۵
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
«نوآوری» ویژگی متفاوت بیستمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد: ویژه‌برنامه‌ها، المان‌های خاص و نشست‌های تخصصی وجه‌تمایز نمایشگاه گل‌و‌گیاه امسال مشهد است.

محیا ذوالفقاری | شهرآرانیوز؛ توسعه شهر‌ها و افزایش روزافزون جمعیت در پهنه‌های شهری، آپارتمان‌نشینی را به رنج جدایی‌ناپذیری از زیست‌شهری تبدیل کرده است. برچیده‌شدن حیاط‌های باصفای قدیمی و تغییر این فضا به محل پارک خودرو‌ها و باغچه‌های کوچک در سال‌های اخیر شاید بزرگ‌ترین ضربه شهرنشینی به شهروندان بوده است.

بااین‌حال هنوز نقش گل‌ها و گیاهان چه در کوچه‌ها و معابرشهری و چه در محیط آپارتمانی در افزایش شادابی شهرنشینان انکارناپذیر است. با توجه به اهمیت این موضوع برگزاری نمایشگاه سالانه گل‌و‌گیاه مشهد یکی از دستورکار‌های مدیریت شهری مشهد است که هر ساله خیل عظیمی از بازدیدکنندگان و خریداران گل‌و‌گیاه را در نمایشگاه بین‌المللی مشهد گردهم می‌آورد. امسال نیز بیستمین دوره این نمایشگاه در حال آماده‌سازی برای عموم مردم است تا به همت شهرداری مشهد در نمایشگاهی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته، شاهد ارتباطی عمیق‌تر میان مردم با گیاهان باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه در بیستمین دوره خود به شهرآرا گفت: این نمایشگاه هرساله با هدف فرهنگ‌سازی، آشنایی مردم با گل‌و‌گیاهان و جدیدترین فناوری‌های پرورش گیاهان برگزار که فرصتی برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی تولیدکنندگان خرد محسوب می‌شود که سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد با برگزاری آن، حلقه ارتباطی خوبی میان تولیدکنندگان گل‌و‌گیاه و مردم برقرار می‌کند.

ویژه‌برنامه‌های شهرداری در نمایشگاه گل مشهد

حسین مختاری با بیان اینکه بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گل‌و‌گیاه مشهد ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز می‌کند، گفت: سازمان پارک‌ها در این دوره از نمایشگاه در سالن مفاخر مولوی، ابوسعید و هشت‌ضلعی ورودی نمایشگاه برنامه‌های مختلفی برای استقبال از شهروندان دارد؛ این اقدامات شامل ترکیبی از باغ‌های مختلف نظیر باغ کودک و باغ کتاب، کشاورزی شهری، المان‌های شهری، خشک‌منظر و فضاسازی بخشی از محوطه بیرونی نمایشگاه است.

المان‌های جدید در راه نمایشگاه بیستم

مختاری با تأکید بر جانمایی المان‌های متنوع در نمایشگاه گل مشهد بیان کرد: المان‌های شهری با موضوع‌های مختلف برای نمایشگاه انتخاب شده‌اند؛ المان «کتاب»، المان «محله ما» که شبیه‌ساز فرهنگ محله‌سبز است، المان «جاذبه‌های بوم‌گردی» به صورت دو بعدی، «چترگل»، خانه «وارونه» و «قاب‌گل» شاخص‌ترین المان‌های نمایشگاه امسال گل و گیاه مشهد است.

منظرآرایی در نمایشگاه امسال

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد به نوآوری‌های انجام شده در نمایشگاه امسال اشاره کرد و ادامه داد: افزون بر برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه گل‌و‌گیاه، بخشی با عنوان «منظرآرایی» به نمایشگاه امسال اضافه شده است. این نوآوری‌ها شامل خشک‌منظر، تراس‌سبز، باغ‌کتاب، آموزش شهروندی، کشاورزی شهری و دیوار خزه‌ای است که شهروندان علاوه‌بر بازدید از این بخش‌ها می‌توانند از این ایده‌ها استفاده کنند.

سلسله نشست‌های تخصصی

وی به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌های کوچک در حاشیه نمایشگاه اشاره کرد و افزود: تلاش داریم در این نشست‌ها به واسطه حضور کارشناسان متخصص، چالش‌های موجود بررسی شوند. برهمین اساس یکی از سالن‌های نمایشگاه نیز به آموزش‌های شهروندی اختصاص پیدا کرده است تا در این قالب عنوان برنامه‌هایی همچون باغبان‌سبز، آبیاری درختان در معابر فرعی، معرفی بسته‌های تشویقی در حوزه آبیاری گیاهان معابر و استفاده از آب‌خاکستری به شهروندان آموزش داده شود.

مختاری با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از پرطرف‌دارترین نمایشگاه‌هایی است که هرساله برگزار می‌شوند، گفت: باتوجه‌به اشتیاق و علاقه‌ای که مردم به حضور در این نمایشگاه و استفاده از فضای آن، امسال نیز همانند سال‌های گذشته تلاش شده است با به‌کارگیری گونه‌های گیاهی جدیدتر و متنوع‌تر، فضای جذابی برای شهروندان فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->